Garantat PNL: De la tuns și mani-pedi, director la ROMATSA

Iulian Iacobescu

Vrei să conduci instituții în România? Dacă răspunsul este da, ai nevoie de carnet de partid la PNL.

Dacă nu credeți, urmăriți povestea de viață a noului șef al Direcției Regionale București de la ROMATSA R.A., un om fără experiență, fost manager de salon de înfrumusețare și de service auto.

Este vorba despre Florentin Ulmeanu, membru PNL. Sindicatul Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR) îl consideră responsabil pentru această situație chiar pe directorul ROMATSA, Valentin Cimpuieru. Acum, sindicatul cere demisia întregii conduceri a ROMATSA.

Sindicatul Serviciilor de Trafic Aerian din România a reacționat.

„Şcoala vieţii este atât de bine privită de puterea politică, încât nici ROMATSA nu a scăpat de o asemenea blagoslovire în conducerea executivă. Cu o experienţă profesională multilaterală în diverse domenii (conform CV-ului de pe pagina web ROMATSA, care a stat la baza promovării în funcţie) ca producerea de seringi, saloanele de înfrumuseţare sau reparaţiile auto, dobândită în paralel cu un job full-time de metrolog la unitatea de la Otopeni (cu excepţia perioadelor de concediu pentru creştere copil), domnul Florentin Ulmeanu a fost considerat cel mai potrivit om din cei 1600 de salariaţi să ocupe postul de director al Direcţiei Regionale Bucureşti.

Dacă un ospătar sau un patron de pompe funebre poate fi manager de spital, de ce nu poate un manager de salon de înfrumuseţare să fie şef peste controlori de trafic aerian? Nu putem să nu observăm că pe lângă şcoala vieţii, ce mai au cei trei în comun este apartenenţa la un partid politic. Cum Directorul General care a făcut numirea şi-a dat demisia lăsându-1 pe domnul Ulmeanu director, a căzut în sarcina succesorului său să rezolve problema — şi a făcut-o: 1-a numit Director la Direcţia de Dezvoltare, fiind clar că multitudinea de aptitudini îl face pe domnul Ulmeanu calificat pentru conducerea oricărui departament sau direcţie din ROMATSA. Calitatea de membru al unui partid politic a ajuns să fie suficientă pentru accederea în funcţii cu cerinţe profesionale specifice, direct în vârful piramidei — suntem tot acolo de unde am plecat — în 1989.

Când toată aviaţia civilă este în pericol la nivel mondial, iar controlorii de trafic aerian fac sacrificii financiare pentru a supravieţui, probabil domnul Ulmeanu este singurul caz din domeniu cu o creştere salarială de 400% în perioadă de criză.

Administraţia română a serviciilor de trafic aerian

La fel ca toate structurile cândva eficiente şi prospere din România, a venit şi rândul ROMATSEI să fie căpuşată şi distrusă de infiltraţiile politice, ghidate doar de interese personale, de lăcomie şi de ignoranţă.

Echipa directorului general ROMATSA l-a Imbrăţişat pe domnul Ulmeanu ca pe unul de-al lor, fără să pară deranjaţi că sunt puşi pe picior de egalitate cu o astfel de pregătire profesională. Numirea făcută de conducătorul instituţiei împreună cu acceptul tacit al acestei decizii de către ceilalţi directori din conducerea executivă demonstrează slugărnicia politică a acestora şi plasează acţiunile lor împotriva intereselor ROMATSA.

Sindicatul ATSR cere demisia întregii echipe de conducere. Salariaţii ROMATSA doresc un management profesionist şi eficient, ghidat de loialitate şi bune intenţii. Poziţia şi imaginea ROMATSA în Europa a fost obţinută cu ajutorul angajaţilor calificaţi care au furnizat mereu servicii de cea mai înaltă calitate, iar conducătorii regiei nu trebuie să fie mai prejos”, se arată într-un comunicat al ATSR.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *